În cursul zilei de ieri, un tir ATI, destinat pacienților bolnavi de Covid19, a suferit defecțiuni tehnice care au provocat moartea a 3 pacienți. Șeful DSU a încercat să explice situația actuală și ce anume a putut duce la o asemenea tragedie.

”TIR-urile de terapie intensivă sunt fabricate să funcţioneze în 2 modalităţi – total independent, pentru câteva ore. Pe durată mai lungă ele se conectează la curent din afara TIR-ului şi la sursa de oxigen permanentă, de regulă a spitalului. Ce vă spun acum este ce ştiu la acest moment şi ce pot să comunic sub rezerva faptului că situaţia este sub anchetă.”, a declarat Raed Arafat în cadrul conferonței de presă susținută în urmă cu puțin timp.

De asemenea, el a mai explicat că presiunea oxigenului nu trebuie lăsată să depășească mai mult de 5,8 unități, iar faptul că la acest TIR s-a depășit 6 bari, inevitabilul s-a produs.

„Presiunea nu trebuie lăsată să urce mai mult de 5,8 maxim. La un moment dat, presiunea a crescut peste 6 bari. Cum, de ce, ce robinet s-a deschis mai mult… Ventilatoarele, care sunt de fabricaţie americană, când se depăşesc 6 bari intră în stare de alertă.  Toate ventilatoarele s-au oprit împreună şi au creat situaţie de urgenţă din ATI. Colegii de acolo au intervenit să preia ventilaţia pacienţilor, că se ventilează pacienţii pe balon”, a explicat şeful DSU.

El a mai adăugat că s-au efectuat verificările necesare înainte ca TIR-ul pus în funcțiune.

„Nu s-a făcut o improvizație. Firma care a executat prima instalație a făcut-o cu anumite țevi care nu erau potrivite pentru ce trebuia să funcționeze acolo și atunci a fost repetată lucrarea. Pentru asta a durat și vreo două zile în plus să fie pus TIR-ul în funcțiune. Firma care are stocatorul a spus că trebuie altceva și atunci s-a făcut altceva”, a spus Arafat.

- Advertisement -online media solutions creare site de prezentare creare magazin online