Investiţii de peste 124 de milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii şcolare, aprobate de Guvern/ Între altele, vor fi reabilitate şcoli din zonele cu cel mai mare risc seismic

21

Ministerul Educaţiei anunţă că Guvernul a aprobat, vineri, investiţii de peste 124 de milioane de euro pentru modernizarea infrastructurii şcolare. Astfel, un proiect în valoare de 100 de milioane de euro vizează reabilitarea şcolilor din zonele cu cel mai mare risc seismic, asigurarea standardelor minime privind instalaţiile sanitare şi încălzirea. Un alt proiect, al cărui buget a fost suplimentat, vizează construirea şi dotarea a 400 de grădiniţe. 

“Guvernul României a aprobat în şedinţa de astăzi, 4 decembrie, Acordul de principiu privind contractarea de la Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a unui împrumut, în valoare de aproximativ 100 milioane de euro, pentru susţinerea proiectului „Şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile”. Obiectivele majore ale proiectului sunt: modernizarea infrastructurii şcolare din România, asigurarea standardelor minime privind instalaţiile sanitare, canalizarea, accesul universal, încălzirea, ventilaţia şi eficienţa energetică. Astfel, se vor crea condiţii adecvate pentru protecţia elevilor şi a profesorilor în caz de cutremure, incendii, furtuni sau inundaţii”, se arată într-un comunicat de presă transmis, vineri, de Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC).

Totodată, se vor realiza investiţii integrate în infrastructura şcolară, în săli de clasă inteligente, se va oferi sprijin pentru investiţii viitoare în infrastructura şcolilor durabile şi moderne, respectiv a managementului proiectului privind “componenta de răspuns la situaţii de urgenţă de natură contingentă”.

Proiectul va fi implementat într-o perioadă de circa cinci ani şi va cuprinde aproximativ 70 de şcoli selectate pentru reabilitarea cu prioritate, atât din zona urbană, cât şi din cea rurală. Şcolile care vor fi selectate se află în aria cu cel mai mare risc seismic din România (Bucureşti şi judeţul Ilfov – zona 4, pentru care nu se pot accesa fonduri europene nerambursabile), precum şi în judeţele Buzău, Vrancea, Prahova, Argeş, Brăila, Galaţi, Iaşi.

Potrivit MEC, în selecţia şcolilor vor fi luate în considerare criterii precum: nivelul de rezistenţă în cazul producerii unor eventuale dezastre (cutremure, inundaţii etc.), fluctuaţia demografică, procentul elevilor aparţinând comunităţilor minoritare şi/sau defavorizate, nivelul de trai al comunităţii respective etc.

Ministerul Educaţiei va derula proiectul prin Unitatea de Management a Proiectului privind Modernizarea Reţelei Şcolare şi Universitare (UMPMRŞU). În toată perioada de implementare a proiectului “Şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile”, Ministerul Educaţiei va urmări respectarea cadrului general privind elaborarea programării bugetare anuale şi va lua toate măsurile necesare pentru cuprinderea în bugetele anuale a sumelor necesare implementării acestui proiect.

“De asemenea, Ministerul Finanţelor Publice va întreprinde demersurile corespunzătoare pentru solicitarea acestui împrumut din partea BIRD, precum şi pentru parcurgerea celorlalte etape pentru contractarea împrumutului, respectiv pentru negocierea, semnarea şi aprobarea acordului de împrumut, conform legislaţiei în vigoare, în corelare cu desfăşurarea procesului de aprobare la nivelul finanţatorului”, arată MEC.

Tot în şedinţa de vineri, Executivul a aprobat Hotărârea prin care bugetul proiectului “Reforma educaţiei timpurii în România (PRET)” se suplimentează cu suma de 24,08 milioane de euro. Acest proiect, implementat de Ministerul Educaţiei prin Unitatea de Management a Proiectului privind Modernizarea Reţelei Şcolare şi Universitare, presupune construirea şi dotarea cu mobilier a 400 de grădiniţe. Dintre acestea, pentru 235 de grădiniţe lucrările au fost finalizate, 135 se află în execuţie, iar restul de 32 de grădiniţe sunt în diferite faze ale procedurilor de achiziţie. Proiectul este cofinanţat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei şi Guvernul României.

Principalul obiectiv al acestui proiect este îmbunătăţirea infrastructurii educaţiei timpurii, pentru a reduce dezechilibrele de calitate între zonele sărace şi zonele urbane, prin construirea de grădiniţe noi, dezvoltarea profesională şi pregătirea personalului, respectiv asigurarea materialelor educaţionale şi a infrastructurii-suport.

Facebook Comments