Departamentul de Transporturi al PRO România s-a reunit virtual, săptămâna trecută, pentru a discuta posibile soluții pentru depășirea problemelor care au dus la întârzierea finalizării autostrăzii A1. La întâlnire au participat reprezentanții județeni în domeniul transportului, coordonatorul departamentului de transporturi, Nicolae Boțu, și coordonatorul Consiliului de Strategii Guvernamentale al partidului, Ioana Petrescu. Discuțiile au vizat și dezvoltarea transporturilor rutiere de marfă, respectiv efectele coronacrizei asupra firmelor românești de transport.

Ioana Petrescu
FOTO: Facebook | Ioana Petrescu

Specialiștii PRO România susțin că trebuie luate măsuri urgente pentru ca tronsonul Sibiu-Pitești din autostrada A1 să fie finalizat la termen. Aceștia atrag atenția că există riscul ca România să nu mai facă parte din acest coridor de transport european în cazul în care autostrada nu va fi finalizată la termen. De altfel, întârzierea finalizării a fost semnalată și într-un studiu recent al Curții Europene de Conturi.

”Problemele semnalate de Curtea Europeană de Conturi referitoare la planificarea și implementarea proiectelor de infrastructură pot fi depășite doar dacă schimbăm macazul. Nu putem aștepta rezultate diferite dacă procedam în continuare la fel ca și până acum. Măcar în ceasul al 12-lea ar fi important să preluam modele de bune practici de la țările vecine din Europa care au reușit să construiască autostrăzi. Este necesară schimbarea legislației si stabilizarea managementului la CNAIR care a schimbat 10 de directori în ultimii 10 de ani”, a declarat coordonatorul Consiliului de Strategii Guvernamentale, Ioana Petrescu.

În ceea ce privește dezvoltarea simultană a transporturilor feroviare și rutiere pentru mărfuri și persoane, specialiștii PRO România susțin că este necesară modernizarea căilor ferate și a terminalelor de marfă. Astfel s-ar putea înlocui transportul de marfă rutier până la finalizarea autostrăzilor.

”Având în vedere modul în care reușim să construim sau să modernizăm infrastructura de transport rutier și feroviar, considerăm că în România trebuie să dezvoltăm ambele sisteme în același timp, cu atât mai mult cu cât sunt complementare. În consecință trebuie să regândim toate etapele în realizarea autostrăzilor și drumurilor expres și respectiv să modernizăm rețeaua de căi ferate existentă pentru transportul feroviar de mărfuri și de persoane. Pentru trenuri de mare viteză avem nevoie de o rețea nouă, diferită de ceea ce avem acum în țară”, a declarat coordonatorul departamentului de Transport, Nicolae Boțu.

Companiile de transport sunt printre cele mai afectate de efectele coronacrizei. Multe dintre acestea nu au recurs la concedieri sau șomaj tehnic, desi cererea pentru serviciile de transport a scazut si costurile au crescut. Din păcate, aceste firme nu au primit niciun sprijin din partea statului român, în timp ce firmele care au trimis oameni in șomaj tehnic au fost ajutate prin acoperirea unei parți din salariu. PRO România solicită Executivului măsuri de sprijin și pentru angajatorii care au plătit salarii complete angajaților pe perioada stării de urgență și de alertă.

Facebook Comments