UPDATE VIDEO Lotul de autostradă Râșnov – Cristian, dat în circulație cu 10 luni înainte de termen

54

Lotul de autostradă Râșnov – Cristian, parte a tronsonului Comarnic – Brașov, a fost recepționat la finalizarea lucrărilor și dat în circulație, astăzi, 17 decembrie, cu zece luni înainte de termenul prevăzut în contract.

UPDATE: Ministrul Lucian Bode a participat astăzi, 17 decembrie 2020, alături de reprezentanții conducerii CNAIR și ai autorităților locale, la deschiderea traficului pe lotul Râșnov – Cristian care este format din 6.3 km de drum în regim de autostradă și 3,6 km drum de legătură, la 4 benzi de circulație.

În cadrul acestui obiectiv au fost realizate 2 pasaje pe autostradă, 3 pasaje peste autostradă, 1 pod pe drumul de legătură și 4 sensuri giratorii (intersecție cu DN73 (început autostradă), intersecție cu DJ112B (sfârșit autostradă – început drum legătură), intersecție cu DN73, intersecție cu DN73 (sfârșit drum de legătură).

Proiectul derulat de CNAIR SA are o valoare de 118.02 mil. lei fără TVA. 

Ministrul Lucian Bode a subliniat faptul că, prin eforturile comune ale Ministerului, CNAIR și ale antreprenorului, lucrările pe acest tronson au fost finalizate  cu aproximativ 9 luni înainte de termen.

ŞTIRE INIŢIALĂ: Compania românească Alpenside SRL, în asociere cu Specialist Consulting SRL, s-a mobilizat pentru ca șoferii să poată folosi cei aproape 10 kilometri nou construiți acum, înainte de Sărbători, când, de regulă, drumurile se aglomerează excesiv. Lotul finalizat este format din 6,30 km de autostradă și 3,56 km drum de legătură (câte două benzi pe sens). Lucrările au fost executate în 14 luni.

Timp de peste un an, peste 200 de oameni au fost prezenți zilnic pe șantierul autostrăzii, unde s-a lucrat 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Constructorul a luat toate măsurile necesare pentru a menține șantierul deschis și în pandemie, în contextul stării de urgență, continuate cu o stare de alertă încă în vigoare.

În perioada pandemiei, am menținut șantierul deschis și am păstrat ritmul accelerat al lucrărilor, cu respectarea strictă a regulilor pentru protecția angajaților. Ne-am propus și am reușit să demonstrăm că lucrările de infrastructură reprezintă o soluție pentru dezvoltarea economică a României și că antreprenorii români pot lucra rapid și la standarde înalte de calitate”, a declarat Vlad Vameșu, CEO al Alpenside SRL.

Unul dintre obiectivele principale ale proiectului privind construcția lotului Râșnov – Cristian a fost preluarea traficului de tranzit, mai ales a traficului greu, din orașul Râșnov și din comuna Cristian.

Construirea noului tronson de autostradă are ca efect reducerea timpului mediu de călătorie pe rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) cu 77 minute/100 de kilometri (reprezentând diferența dintre deplasarea prin localități și deplasarea pe autostradă).

Realizarea proiectului conduce, de asemenea, la reducerea impactului negativ asupra mediului, prin diminuarea drastică a emisiilor de poluanți, în conformitate cu politica de transport aplicată de Uniunea Europeană, luând în calcul parametri precum reducerea timpului petrecut în trafic, a consumului de combustibil și viteza de deplasare constantă.

Ce a însemnat construirea tronsonului de autostradă Râșnov – Cristian, în cifre:

  • Peste 100 de utilaje mobilizate pe șantier;
  • Peste 200 de oameni implicați zilnic în lucrări pe șantier;
  • 910.000 mc de umpluturi;
  • Au fost montate 124 de grinzi de beton montate la pasaje și poduri;
  • Au fost folosite 487.000 tone de agregate;
  • 1,22 milioane mc de săpătură;
  • 45 km de șanțuri, rigole și casiuri din beton;
  • 38 km de parapete de siguranță;
  • 113.000 tone de asfalt;
  • Peste 132.000 mp de taluz îmbrăcat cu pământ vegetal.
Facebook Comments