Combaterea dezinformării cu privire la știrile și informațiile legate de pandemia de coronavirus continuă la nivelul Uniunii Europene, unde lunar, cele mai importante rețele de socializare si comunicare, Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft și Google, în calitate de semnatari ai Codului de bune practici privind dezinformarea, prezintă rapoarte, Comisiei Europene privind măsurile luate pentru a diminua cat mai mult dezinformarea cetățenilor, legată de coronavirus.

Potrivit unui comunicat al Comisiei, Facebook a raportat că ramele de profil pe care rețeaua de socializare le-a creat, referitoare la vaccinuri si pe care le-a lansat în luna aprilie, au fost utilizate de peste 5 milioane de utilizatori la nivel mondial.

La rândul sau, Twitter și-a actualizat notificările către utilizatorii săi și folosește un sistem care contorizează abaterile, cu suspendarea treptata a contului,  pentru ca utilizatorii să fie mai bine atenționați atunci când tweeturile lor sunt etichetate sau eliminate.

De asemenea, TikTok a colaborat cu Ministerul Tineretului din Italia, într-o campanie de promovare a vaccinării, raportând o creștere de zece ori mai mare, comparativ cu luna aprilie,  a materialelor video care au fost marcate cu taguri privind vaccinurile.

Microsoft Bing a raportat ca Indicațiile legate de COVID-19 afișate, continuă să demonstreze că se urmărește in detaliu evoluțiile referitoare la vaccinuri când se efectuează căutări in termeni conecsi.

Și Google a lansat o funcție de căutare, care prezintă o listă de vaccinuri autorizate, statistici si informații, în Europa iar in prezent adaugă informații suplimentare cu privire la locurile în care persoanele se pot vaccina.

„Dorim ca platformele online să depună mai multe eforturi pentru a se asigura că codul va excela ca instrument de coreglementare bazat pe algoritmi de semnătură digitală (DSA), iar acest program de monitorizare reprezintă un exemplu concret de acțiuni care dau rezultate. Mă aștept ca platformele să continue aceste eforturi și să consolideze codul în conformitate cu orientările”, a transmis vicepreședintele comisiei pentru valori și transparență, Věra Jourová.

La rândul său, comisarul european pentru piața internă a declarat: „Dorim ca platformele online să depună mai multe eforturi pentru a se asigura că codul va excela ca instrument de coreglementare bazat pe algoritmi de semnătură digitală (DSA), iar acest program de monitorizare reprezintă un exemplu concret de acțiuni care dau rezultate. Mă aștept ca platformele să continue aceste eforturi și să consolideze codul în conformitate cu orientările.”

Cu toate acestea, potrivit reprezentanțior comisiei, sunt necesare date mai detaliate pentru o mai bună înțelegere a impactului măsurilor luate de platforme pentru combaterea dezinformării legate de coronavirus. În urma orientărilor recent publicate, învățămintele desprinse din actualul program de monitorizare ar trebui să contribuie la instituirea unui cadru de monitorizare solid, care să includă indicatori de performanță clari.

- Advertisement -online media solutions creare site de prezentare creare magazin online