50

Guvernul însuşi dă un examen extrem de serios în ceea ce priveşte capacitatea administrativă şi logistică de a organiza aceste concursuri

Partidul Mişcarea Populară solicită Guvernului României să nu cedeze presiunilor din spaţiul public ale politicienilor populişti care sunt disperaţi după voturi şi ale avocaţilor „fabricilor de diplome” care militează pentru anularea examenelor de sfârşit de an în contextul pandemiei SARS – CoV2. Având în vedere scăderea constantă a calităţii actului didactic, dovedită prin măsurători naţionale şi internaţionale independente, renunţarea la orice formă de evaluare a cunoştinţelor şcolare la sfârşitul unui ciclu de învăţământ (gimnaziu sau liceu) ar face nerelevantă şcoala românească.

Dacă se renunţă la examene, putem închide şcolile definitiv şi putem anula orice principiu meritocratic din societatea românească. Este o posibilitate extrem de periculoasă care ar afecta chiar fundamentele societăţii, respectiv educația și învățământul din România, constituind un precedent nefast. Când ai o problemă atât de mare cu impostura şi incompetenţa asociate, aşa cum se întâmplă în multe instituţii din România, să anulezi evaluarea şcolară echivalează cu şubrezirea statului. Şi aşa scara axiologică a societăţii româneşti este prăbuşită, cu tot felul de nonvalori promovate ca exemple de urmat, dacă îi lăsăm să răpească şi evaluarea şcolară, totul se va relativiza în România”, a declarat preşedintele executiv al PMP, deputatul Marius Pașcan.

PMP reaminteşte faptul că, în cele două mandate ale Preşedintelui Traian Băsescu, s-au făcut eforturi susţinute de reformă a sistemului educaţional românesc tocmai pentru a se încuraja performanţa şi competiţia şcolară. S-a făcut acest lucru inclusiv în ceea ce priveşte examenele de la sfârşitul unui ciclu educaţional (Bacalaureat şi Evaluare Naţională) care nu au mai fost simple formalităţi administrative sau pretexte prin care societatea să se autoconvingă că totul este bine în sistemul de învăţământ românesc. De asemenea, tot în acest interval, s-au produs modificări normative importante (ex. CNATDCU) şi s-a pornit dezbaterea privind impostura academică.

Evident că  Ministerul Educaţiei şi Cercetării are obligaţia legală şi morală de a se asigura că examenele sunt organizate în condiţii de maximă siguranţă atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Faptul că ne aflăm acum pe un „platou” în ceea ce priveşte cazurile de noi infectări cu SARS – CoV2 nu înseamnă că pandemia va lua vacanţă în perioada examenelor, ci că autorităţile trebuie să fie prudente. De asemenea, este extrem de important să li se ofere tuturor elevilor, inclusiv celor care sunt bolnavi în această perioadă, posibilitatea de a participa la aceste examene sau la o a doua sesiune, dacă se va impune, spre a-şi dovedi cunoştinţele acumulate în anii de studiu. „Guvernul însuşi dă un examen extrem de serios în ceea ce priveşte capacitatea administrativă şi logistică de a organiza aceste concursuri. Vom vedea dacă se ridică la nivelul aşteptărilor legitime ale românilor şi dacă pregătirea a fost suficient de riguroasă, mai ales că din luna martie şi până acum a existat timp suficient pentru a fi gândite proceduri clare, asumate pe baza unei largi consultări cu specialiștii din domeniu”, a concluzionat Marius Pașcan.


Daca ti-a placut acest articol, da-l mai departe!

Facebook Comments