La 5 aprilie 1904, un grup de iubitori ai automobilismului, având ca lider pe prințul George Valentin Bibescu, a înființat la Hotelul Bulevard, din București, Asociația Automobil Clubul Român, care – în acest an – împlinește vârsta de 118 ani.

Regele Carol I, în anul 1909, ca urmare a adoptării în Parlamentul României, a promulgat Legea prin care Statul Român recunoștea asociației Automobil Clubul Român calitatea de “persoană morală” (ulterior persoană juridică).

Automobil Clubul Român s-a numărat printre primele asociații de acest fel din lume, organizând în luna septembrie 1904 prima cursă de automobile pe traseul București-Giurgiu-București și – astfel – Romania s-a înscris între primele 6 țări din lume care au organizat concursuri auto, după Franța, SUA, Germania, Italia și Austria.

În anul 1905, Automobil Clubul Român a devenit membru al Asociației Internaționale a Automobil Cluburilor Recunoscute de la Paris, devenită, ulterior, Federația Internațională a Automobilului (FIA), de astăzi.

În anul 1912, Automobil Clubul Român și Marele Stat Major al Armatei Române au înființat “Corpul Automobiliștilor Voluntari”, iar în anul 1917, ACR a contribuit la înființarea Asociației Automobiliștilor Militari din Armata Română.

Automobil Clubul Român și-a desfășurat activitatea în vremurile dificile ale Primului Război Mondial, apoi al celui de-al Doilea Război Mondial și – cu toate vicisitudinile vremurilor – inimoșii noștri înaintași au desfășurat activități care au avut menirea de a marca perenitatea asociației.

Concursurile automobilistice sportive și acțiunile de voluntariat au marcat existența ACR, în perioada interbelică.

Noi, generațiile de automobiliști contemporani, cinstim memoria înaintașilor noștri, care au știut să slujească o asociație civilă (ACR) și una militară (Asociația Automobiliștilor Militari) și au înscris o pagină de glorie în Istoria României.

Personalități marcante ale societății civile – ACR (scriitori, politicieni, juriști, oameni de afaceri, sportivi etc.) și din Armata Româna au onorat asociația cu participarea lor, iar activitățile civile și sportive desfășurate au fost de înaltă ținută.

După al Doilea Război Mondial, asociația a îndurat și unele nedreptăți ale regimului comunist, dar, cu toate acestea, Automobil Clubul Român și-a consolidat o logistică deosebită, pusă la dispoziția membrilor săi.

Cotitura făcută de România în anul 1989 a reprezentat o revigorare a spiritului asociației.

Astăzi, Automobil Clubul Roman, la cei peste 30 de ani de atunci, se prezintă ca o asociație demnă, independentă și cu un statut corespunzător.

Membrii noștri beneficiază de o largă paletă de avantaje și facilități, iar participarea Automobil Clubului Român la mișcarea automobilistică mondială creează membrilor o serie de alte avantaje și facilități.

În cadrul FIA, la cei 117 ani de membru cotizant, ACR este o asociație respectată în familia mondială a Automobil Cluburilor Naționale.

În concluzie, putem spune că la cei 118 ani de viața, asociația automobiliștilor din România este o asociație stabilă, demnă, apreciată de automobiliștii români și respectată pe plan internațional.

Dar, pe lângă aceste părți pozitive, nu putem trece cu vederea și atacurile periodice ale diverselor regimuri politice la adresa și activitatea asociației.

Dacă, la 1909, Regele Carol I a recunoscut existența ACR în viața și activitatea României, nu același lucru l-au făcut alți șefi de stat sau prim-miniștri, atât în perioada interbelică, cât și în perioada următoare și actuală.

Dacă Primul Ministru Tache Ionescu a apreciat în mod deosebit Automobil Clubul Român, în timpul mandatului său, dimpotrivă, în perioada comunismului, regimul a comis o ilegalitate împotriva ACR- ului, datorită abnegației trepădușilor comuniști. Și aceasta, în pofida faptului că, la cei 75 de ani de la înființarea ACR, șeful statului din acea perioadă a transmis, totuși, un mesaj de felicitare asociației noastre.

În anul 1990, autoritățile legale ale noii Românii, în lumina principiilor democratice în care se angajase țara și confirmate de noua Constituție, au reparat această ilegalitate făcută în anul 1985 asociației noastre printr-un decret abuziv.

ACR, responsabil față de perenitatea asociației și față de membrii săi, a trecut, prin corectarea abuzurilor regimului comunist, la repararea și restabilirea prestigiului avut, punând la dispoziția membrilor, o serie întreagă de avantaje și facilități.

Astfel, în anul 2004, sub înaltul patronaj al Președintelui României, ACR și-a sărbătorit centenarul existenței sale, în prezența Președintelui și a numeroase personalități de marcă, științifice, politice, de cultură, sportive, cu prestigiu deosebit și cu anvergură internațională.

S-au acordat diplome și plachete jubiliare veteranilor și membrilor activi din mișcarea automobilistică românească. Președintele României a înmânat decorații ale Statului Român unor personalități naționale și Președintelui FIA, prezent la eveniment, iar mesajul Președintelui României a fost primit cu satisfacție de automobiliștii români.

Ulterior, au mai apărut alte “cozi de topor”, care au atentat din nou la ființa Automobil Clubului Român. Culmea, acești atentatori perfizi se arătau, vezi-Doamne, ca susținători ai automobilismului, dar, în opinia lor ascunsă cu dibăcie, știrbind din acțiunile și activitățile ACR, inclusiv un “furt” de palmares sportiv. (…). Cu regret, noi, automobiliștii, constatăm că noua democrație românească anulează elemente importante de istorie a României.

Automobil Clubul Român face parte din Istoria României și a contribuit la dezvoltarea societății românești din ultimii peste o sută de ani.

La acești 118 ani ai ACR suntem conștienți că asociația noastră își va continua perenitatea, iar aceste accidente regretabile ne vor întări în conștiința și abnegația noastră, pentru a activa în familia automobilistică mondială, iar automobiliștii români nu pot fi marginalizați de anumite persoane aflate temporar în anumite funcții.

Vom rămâne o asociație civilă, apolitică, așa cum stă bine unei asociații profesionale de oameni cinstiți, patrioți și loiali Poporului Român și cinstind memoria înaintașilor noștri, oameni care în timpul existenței lor s-au bucurat de stima și recunoașterea acestui Popor.

Echipa actuală de salariați din Sucursalele Județene ale ACR, din Centrala Națională de Alarmă și Informații (cu program non-stop) și din aparatul central al ACR este formată din oameni competenți, plini de solicitudine, care sunt dispuși oricând să ajute membrii ACR și automobiliștii străini, care ne vizitează țara, cu toată gama de facilități oferite acestora.

Inimoșii de la 1904 suntem convinși că s-au mândrit cu instituția căreia i-au pus bazele, Automobil Clubul Român, si apoi Automobil Clubul Regal Român, iar noi, urmașii lor, trebuie să fim la fel de mândri și să continuăm perenitatea ACR, respingând, prin activitatea noastră, toate atacurile celor care nu respectă Istoria României, valorile acesteia, munca generațiilor anterioare, sau munca cinstită și demnă a contemporanilor acestor vremuri.

Rămânem inimoși! Mergem înainte!

La Mulți Ani, Automobil Clubul Român!
La Mulți Ani tuturor automobiliștilor!