Cu o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare în materie de oportunități, dar mai ales în materie de modalități de recrutare, angajații își dezvoltă noi tendințe de mobilitate.
Astfel, un studiu realizat de către Reveal Marketing Research și Kubis, la solicitarea Undelucram.ro, privind comportamentul angajaților și digitalizarea procesului de căutare a unui loc de muncă, arată că peste jumătate dintre români (52%) și-au căutat un loc de muncă, în ultimul an.
45% dintre angajații din România vor job-uri mai flexibile.
Așadar, la aproape un an și jumătate de la debutul pandemiei, candidații încep să pună accent pe satisfacții non-materiale, respectiv, flexibilitate, această caracteristică fiind menționată de 45% dintre respondenții studiului.
Frecventarea platformelor de recrutare începe să devină o normalitate
Jumătate dintre respndenții acestui studiu au declarat că au intenționat să-și schimbe jobul și 30% declară că încă frecventeaza platformele de recrutare, de câteva ori pe săptămână.
În ceea ce privește platformele de recrutare, una dintre măsurile observate de aplicanți este că acestea s-au adaptat curentului actual de muncă în sistem hibrid și au creat filtre de căutare, în acest sens (33%).
De asemenea, platformele s-au îmbunătățit și pe partea de conținut și oferă informații mai detaliate, cu privire la un anumit post deschis (25%) și sunt mai user friendly (10%).
România digitală. Ce device-uri folosesc românii pentru a accesa platformele de recrutare?
În ceea ce privește device-urile pe care românii le folosesc, pentru a accesa platformele de recrutare, conform studiului, smartphone-ul este primul în topul device-urilor pe care românii le folosesc, atunci când accesează platformele de recrutare (46%), urmat de laptop / PC (54%).