Consiliul Concurenţei atrage atenţia asociaţiilor profesionale că fiecare companie trebuie să îşi stabilească independent politica comercială, iar anticiparea unui anumit preţ ce ar trebui practicat poate intra sub incidenţa prevederilor Legii Concurenţei.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, spune că influențarea comportamentului companiilor, prin deciziile unor asociații, înseamnă încălcarea regulilor de concurență:

“Organizaţiile profesionale au un rol benefic, atât pentru membrii săi, cât şi pentru consumatori, informându-i despre evoluţiile industriei, fixând standarde de calitate şi siguranţă pentru serviciile oferite de membrii asociaţi. Atragem atenţia, încă o dată, asupra faptului că o asociaţie poate fi considerată răspunzătoare de încălcarea regulilor de concurenţă, atunci când deciziile, recomandările sau orice altă activitate întreprinsă de aceasta influenţează comportamentul companiilor, afectând concurenţa dintre ele”.

Dacă, în cadrul întâlnirilor asociaţiei, companiile se înţeleg să implementeze un comportament concertat, practica poate fi sancţionată din perspectiva regulilor de concurenţă naţionale sau comunitare.

De altfel, atât Consiliul Concurenței din România, cât și Comisia Europeană şi instanţele comunitare au instrumentat o serie de cazuri de carteluri care s-au bazat, printre altele, pe acest tip de mecanisme.

- Advertisement -online media solutions creare site de prezentare creare magazin online