29.3 C
București
luni / 2 - august - 2021
Despre autorul articolului
bb803568a916ddaaf7670dd382ba4b04?s=96&d=mm&r=g
Daniel Neguț
Realizator la Redacția INFORMAȚII a Societății Române de Radiodifuziune, membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România, din anul 1994.

Vremea

București
cer senin
29.3 ° C
29.9 °
26.1 °
58 %
0.9kmh
0 %
Dum
29 °
lun
40 °
mar
34 °
mie
36 °
joi
40 °
AcasăActualitateAfaceriConsiliul Concurenței investighează comențul online: patru domenii de activitate sunt analizate

Consiliul Concurenței investighează comențul online: patru domenii de activitate sunt analizate

Facebook
Fb messenger
Whatsapp
Twitter

Consiliul Concurenței analizează patru sectoare digitale, la nivelul României, pentru a evalua caracteristicile acestora și impactul pe care îl au asupra concurenței. Cele patru sectoare analizate sunt: servicii de intermediere a livrărilor online; servicii de intermediere online a cazărilor, servicii de comercializare online a pachetelor turistice și servicii de publicitate online.
- Advertisement -

Președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, spune că investigația se desfășoară în contextul aplicării regulamentelor europene.

„Această inițiativă face parte din eforturile noastre de a asigura buna funcționare a sectoarelor online, mai ales în contextul în care suntem implicați în aplicarea la nivel național a Regulamentului European P2B, care vizează, printre altele, transparentizarea termenilor și condițiilor de pe platformele online, în relația lor cu firmele utilizatoare de servicii de intermediere online”.

Pandemia Covid-19 a subliniat necesitatea derulării afacerilor în mediul online, context în care, pentru ajunge la consumatori, tot mai multe companii au devenit parteneri/clienți ai platformelor de intermediere.

Astfel, autoritatea de concurență își propune să identifice cadrul și modul de funcționare a piețelor online din România, condițiile în care se desfășoară negocierile în fiecare sector, tendințele în furnizarea de servicii de intermediere online, precum și existența unui posibil impact asupra firmelor românești care utilizează servicii de intermediere online, urmare a apariției unor condiții nefavorabile.

Ca urmare, Consiliul Concurenței va analiza raporturile între restaurante și platformele de livrări online, comportamentul platformelor cu specific turistic, atât față de partenerii contractuali, cât și față de consumatori posibilul dezavantaj din punct de vedere concurențial al firmelor românești, în ceea ce privește furnizarea de servicii de publicitate online.

În urma analizei, autoritatea poate propune recomandări, respectiv, măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi – implicit – asupra consumatorilor, iar, în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

Distribuie articolul pe: | | Whatsapp
Urmariți Online Press pe Facebook, Twitter, Instagram si YouTube
Publicat în categoriile:
Facebook
Fb messenger
Whatsapp
Twitter
Urmarește-ne
8,952FaniÎmi place
154UrmăritoriUrmărește
42UrmăritoriUrmărește
21AbonațiAbonați-vă

Ullimele articole

Vreau loc de muncă

Acest site web folosește cookie-uri. Prin utilizarea și navigarea în continuare pe acest site, acceptați politica de confidențialitate și termenii și condițiile. Informații detaliate despre utilizarea cookie-urilor pe acest site web sunt disponibile făcând clic pe setari cookie .

   
×