Un sondaj Deloitte arată că cei mai importanți factori de decizie ai unui consumator de a se abona la un serviciu de streaming, sunt costul abonamentului si conținutul. Pandemia a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generațiile pentru jocurile video.
Aproape 46% din respondenții studiului spun că costul este cel mai important factor atunci când vine vorba despre achiziționarea unui abonament de streaming video, dintre care 55% se susțin financiar din publicitate. Raportul subliniază, de asemenea, că sensibilitatea la preț este un factor cheie pentru serviciile de divertisment, deoarece utilizatorii platformelor de streaming video (49%), de jocuri video (38%) și audio (37%) ar înceta să le mai folosească în cazul în care prețul ar crește.
Raportul evidențiază și că pandemia de COVID-19 a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generațiile pentru jocurile video. Exponenții Generației Z (87%), Millennials (83%) și ai Generației X (79%) afirmă că accesează jocuri video pe dispozitive precum smartphone-uri, console de jocuri sau calculatoare cel puțin săptămânal, aspect care i-a ajutat să rămână conectați cu alte persoane și să depășească perioadele dificile.
Al doilea cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streaming video este conținutul (35%). În acest context, raportul evidențiază concurența puternică în rândul furnizorilor, utilizatorii serviciilor de streaming video deținând în medie patru abonamente, utilizatorii serviciilor de streaming audio contra cost având în medie două abonamente, iar cei ai platformelor de jocuri video, trei abonamente. Pe de altă parte, 52% dintre respondenți consideră că este dificil să acceseze conținut prin intermediul atât de multor platforme, 66% sunt frustrați atunci când conținutul pe care doresc să îl vizioneze nu mai este disponibil pe o platformă și 49% sunt nemulțumiți atunci când o platformă nu le face recomandări relevante. Ponderea utilizatorilor care își reziliază abonamentele la serviciile de streaming video s-a menținut la aproximativ 37% în perioada octombrie 2020 – februarie 2021, arată studiul.
Andrei Ionescu, Partener coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România afirmă ca: ponderea clienților care își reziliază abonamentele este de mult timp un factor important pe agenda jucătorilor din industria de telecomunicații și, ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19, industria de media și divertisment se confruntă acum cu aceeași provocare.
Comportamentul consumatorilor de servicii de streaming din această perioadă va contribui la apariția unei piețe mai mature și mai competitive. În acest context, furnizorii se vor concentra pe retenția clienților, vor crea experiențe personalizate și unice pentru utilizatori și își vor intensifica eforturile de a le oferi conținut relevant, cum a fost cazul Netflix, care a difuzat conținut educațional gratuit pe propriul canal de Youtube în contextul închiderii școlilor pe fondul pandemiei, sau al HBO Max, care a lansat filme pe platformă în aceeași zi în care acestea au debutat în cinematografe.
Raportul subliniază faptul că a asculta muzică este una dintre primele trei activități preferate de toate generațiile, 60% dintre respondenți folosind un serviciu de streaming audio contra cost, în timp ce aceeași pondere de utilizatori accesează un serviciu de streaming audio gratuit, care se susține financiar din publicitate. Pentru cei care plătesc un abonament lunar, conținutul audio a fost factorul principal în decizia de a se abona la un astfel de serviciu, urmat de folosirea acestuia fără pauze publicitare și de prețurile rezonabile. În cazul celor care folosesc un serviciu de streaming audio gratuit, lipsa costurilor a fost principalul factor în decizie, urmat de ușurința cu care accesează serviciul și de gama variată de conținut.
Deloitte România este una dintre cele mai importante organizații de servicii profesionale din țară care oferă, în cooperare cu Reff &Asociații | Deloitte Legal, servicii în audit, fiscal, juridic, consultanță, consultanță financiară, consultanță de risc, procese de afaceri, precum și servicii tehnologice și alte servicii conexe, prin intermediul a 2.000 de profesioniști.