”Am cerut antreprenorilor să intensifice ritmul de lucru în condițiile în care avem banii necesari pentru plata lucrărilor. Dar vreau să văd și de la CNAIR, de la managerii de proiecte, o mai mare implicare, deoarece astfel unele din problemele apărute se pot rezolva mai repede și lucrările pot să fie terminate chiar înainte de termen”.
Realizarea acestui obiectiv în lungime de 25,69 km a fost atribuită către antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoare contractului este de 272.432.921,95 lei fără TVA, având finanțarea asigurată de la bugetul de stat și din fonduri europene.
La finalul lunii martie 2020 a fost emis ordinul de începere al lucrărilor și de predare a amplasamentului, termenul de finalizare a obiectivului fiind stabilit pentru luna martie 2022.
”Accelerarea marilor proiecte de investiţii în infrastructura de transport va determina revigorarea economiei naționale în perioada imediat următoare. De aceea încă de la începutul crizei provocate de noul coronavirus am cerut antreprenorilor să țină șantierele deschise și, cu respectarea normele de protecție sanitară, să intensifice ritmul de lucru. Iar astăzi rezultatele deja se văd: șantierele de infrastructură au rămas deschise, iar în cazul multora dintre ele avem și o mobilizare bună a antreprenorilor. Totodată, în ultimele săptămâni am început lucrările și la alte şantiere noi cum sunt: Sibiu – Piteşti, DN2 -A2, pasajul Mogoșoaia sau varianta ocolitoare pe care ne aflăm acum. Am venit astăzi pe acest șantier din zona Timișoarei să mă asigur că lucrările se desfășoară conform angajamentelor semnate. Am venit să-mi spuneți ce probleme aveți, dacă întâmpinați probleme astfel încât lucrurile să meargă așa cum ar trebui să meargă. Noi am virat o parte din bani și suntem pregătiți cu sumele necesare, chiar dacă lucrările vor înainta mult mai repede decât cele care sunt planificate pentru acest an.
Când am venit aici am trecut și pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Cu această ocazie am solicitat conducerii CNAIR, ca săptămâna viitoare, să-mi pună la dispoziție rezultatul expertizelor, dar și o decizie cu privire la ridicarea restricțiilor de pe acest sector. Să-mi prezinte stadiul exact al lucrărilor ce mai trebuie executate, pentru ca în cel mai scurt timp să fie ridicate restricțiile și circulația să se poată realiza în condiții de siguranță. Vorbesc aici de termene clare, de un grafic de lucrări care să fie monitorizat de CNAIR. Ce trebuie remediat, trebuie făcut cât se poate de repede, cu respectarea tuturor standardelor de calitate și siguranță.
Cu privire la Lotul 2- secțiunea E, al aceleiași autostrăzi Lugoj-Deva, am solicitat, și aici, un grafic de implementare clar, cu termene asumate, prin care să fie “atacat” cât mai repede acest lot de autostradă. De un an de zile noi răspundem la clarificări. Înțeleg că sunt multe, dar cred că este suficient.
Totodată, am cerut conducerii CNAIR ca toți managerii de proiecte să își mute birourile pe șantiere, pentru că cea mai bună monitorizare o poți face, de cele mai multe ori, din teren și nu de la etajul 8, din fața calculatorului sau a hârtiilor de pe birou”, a spus ministrul Lucian Bode.
Daca ti-a placut acest articol, da-l mai departe!