De astăzi, persoanele afectate de pandemia COVID-19, personalul medical supus condiţiilor de stres sau oricine se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie beneficiază de servicii gratuite de sprijin psihologic, prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021 9081.
Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de Ministerul Sănătăţii, în parteneriat cu Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech) și Vodafone România.
Linia telefonică de sprijin psihologic 021 9081 funcţionează de luni, până sâmbătă, în intervalul 12.00 – 20.00 şi poate fi apelată cu tarif normal, din toate rețelele telefonice. Apelurile sunt preluate printr-o centrală virtuală, numită Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.
Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, spune că această linie telefonică reprezintă un sprijin important pentru românii afectați de pandemie.
“A trecut mai mult de un an, de când pandemia COVID-19 a dat buzna în viața fiecărui român. Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitările în interacțiunile sociale au avut un efect negativ asupra sănătății mintale a multora dintre noi. Linia de sprijin psihologic lansată astăzi este o unealtă de suport, pentru orice român afectat de pandemie. Cu sprijinul UBB, APCCR și Vodafone, peste 40 de psihoterapeuți voluntari vor fi alături de oricine simte că are nevoie de sprijin emoțional. Pentru că, numai împreună, om cu om, vom reuși să trecem de această perioadă grea”.
Președinte APCCR, Anca Dobrean, subliniază că, în această perioadă, sunt din ce în ce mai multe persoane cu probleme emoționale și comportamentale.
“Provocările, dificultățile și nesiguranța asociate ultimului an sunt factori care au activat vulnerabilități cu impact direct asupra sănătății mentale a populației, rata problemelor emoționale și comportamentale fiind în creștere, în această perioadă. Impactul problemelor de sănătate mentală asupra modului în care ne desfășurăm activitățile zilnice, asupra sănătății fizice și asupra stării de bine este major. În acest context, psihoeducația și suportul psihologic sunt esențiale, pentru a-i susține pe cei în dificultate. În condițiile în care accesul la serviciile de sănătate mentală este limitat, Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale, cu sprijinul partenerilor și prin cei 40 de voluntari, psihologi cu drept de liberă practică, își oferă expertiza, în beneficiul comunității, prin oferirea gratuită a suportului psihologic telefonic, contribuind la reducerea efectelor pandemiei asupra sănătății mentale și creșterea calității vieții persoanelor aflate în dificultate”.
Rectorul Universității Babeș-Bolyai, din Cluj-Napoca, apreciază faptul că autoritățile s-au implicat în acest proiect..
„Este primul demers formal și pe scară largă, pe care îl văd din partea autorităților, care, în relație cu pandemia, se ocupă nu doar de binele medical al oamenilor, ci și de binele lor psihologic (sănătate mintală/calitatea vieții în pandemie). Este o schimbare majoră, în linie cu ce se întâmplă în țările moderne, la care ne raportăm. UBB, prin Clinica sa de Psihologie și în colaborare cu o serie de organizații profesionale (Asociația Psihologilor din România, Asociația de Psihoterapiii Cognitive și Comportamentale) a oferit un suport psihologic constant populației, în perioada de pandemie, acesta, prin implicarea ministerului de specialitate, dobândind acum o altă anvergură, asigurând oamenilor în nevoie acces la cele mai avansate intervenții psihologice validate științific”.
La rândul său, CEO Vodafone România, Murielle Lorilloux, subliniază faptul că acest proiect răspunde unei nevoi reale a societății.
„Pandemia de COVID-19 a destabilizat societatea și ne-a pus la încercare pe toți – atât din punct de vedere profesional, cât și personal. În situația actuală, sprijinul moral și cel emoțional sunt esențiale, în special pentru cei mai afectați de această criză. Acest proiect răspunde unei nevoi reale a societății și de aceea ne-am mobilizat resursele, punând, încă o dată, tehnologia în slujba binelui. La Vodafone, știm că aceste două elemente-cheie aduse împreună, tehnologia și spiritul uman, pot genera cea mai mare schimbare în bine și pot crea un viitor mai bun pentru toți”.