Studiile arată că testarea epidemiologică ocupă primul loc, în topul noilor beneficii extrasalariale acordate de angajatori, alături de sumele acordate pentru telemuncă și programele de educație pentru copii.
În 2020, pe fondul pandemiei, companiile din România au ales să protejeze sănătatea angajaților, atât prin abonamentele medicale, cât și prin testarea periodică. Datele REGINA MARIA arată că aproximativ 700 de companii din portofoliul său au efectuat peste 40.000 de teste, pentru depistarea și diagnosticarea COVID-19, în beneficiul a peste 36.000 de angajați din toată țara, atât din zona de producție, cât și din zona de office, pentru a contribui la confortul și siguranța lor.
Din totalul testelor efectuate de companii în mai puțin de un an, aproximativ 80% au fost de tip RT-PCR, fiind urmate de testele imunologice de anticorpi și de cele antigen rapide, de diagnostic. De asemenea, în cazul a aproximativ 10% din testele RT-PCR diagnosticul a fost “detectabil”, adică a indicat prezența COVID-19. Testarea a ajutat companiile să identifice și să elimine la timp eventualele focare de infecție și să își continue activitatea economică, chiar în starea de urgență.
Majoritatea companiilor care au ales testarea ca metodă de prevenție și siguranță sunt din București, Brașov, Constanța, Timișoara. Mai mult, companiile cu cel mai mare volum de teste COVID-19 sunt din industrii precum: financiar-bancar, IT, HoReCa, transporturi (auto, maritim), energie, gaze și electricitate, retail, telecom, industria alimentară, media și publicitate, construcții, industria farmaceutică sau educație (școli și instituții de învățământ).
De asemenea, comportamentul de testare al companiilor a fost diferit. O parte dintre companii au aplicat această metodă de screening pentru tot personalul, restul testându-și angajații doar în situații punctuale – confirmarea infecției, testarea contacților direcți, testarea managementului, în cazul unor întâlniri esențiale sau călătorii în afara țării.
Testarea COVID-19 ca metodă de prevenție, protejare a sănătății angajaților și – în mod direct – a business-ului, va continua să fie un beneficiu extrasalarial oferit de angajatori, alături de abonamentele medicale, cursurile de wellbeing, programele de dezvoltare profesională și de educație.
Conform studiilor, 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și/sau vaccinarea în rândul angajaților. Beneficiul – intrat de curând în Codul Fiscal – este preferat atât de către companii, cât și de către angajați și se estimează că va continua să conducă topul facilităților extrasalariale și în 2021.
Pentru a fi mai aproape de partenerii săi, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a gândit pentru aceștia mai multe tipuri de pachete de teste, atât pentru depistarea și diagnosticarea COVID-19 (teste RT-PCR, teste rapide de antigen), cât și pentru evaluarea nivelului de imunitate după vaccinare sau post infecție COVID-19 (teste serologice de anticorpi). Acestea includ recoltarea la sediul companiei de către o echipă medicală și prelucrarea în laboratoarele REGINA MARIA, pentru o parte din teste.