Noi probleme au fost semnalate în cele 167 de centre deschise recent, persoanele programate online descoperind, la fața locului, că – de fapt- nu se află pe liste. Însă, centrele în cauză nu au semnalat aceste aspecte coordonatorilor campaniei de vaccinare.
Întrebat, în cadrul conferinței de astăzi, din 23 martie, despre problemele din administrarea programărilor, Valeriu Gheorghiță – coordonatorul campaniei de vaccinare – a precizat că respectivele inconveniente nu au fost semnalate, până acum.
„Nu am această informație. Însă, voi face o evaluare la fiecare centru, în parte. Până la acest moment, din centrele de vaccinare, cele 167 care au demarat activitatea de vaccinare, nu mi-a fost semnalată nicio problemă. Însă, dacă există aceste situații punctuale, cu siguranță au o explicație și cu siguranță se va rezolva”
Rezolvarea tuturor problemelor administrative din centrele de vaccinare se bazează pe faptul că, începând de pe 6 aprilie, capacitatea de vaccinare va crește cu 50%, în fiecare cabinet. Astfel, fiecare impediment trebuie rezolvat, încât dezvolatrea capacității să nu fie împiedicată.
„Toată această perioadă necesită o pregătire importantă, tocmai pentru a nu avea probleme, în timpul activităților de vaccinare”.
Pentru a simplifica procesul de programare online, au fost aduse modificări platformei vaccinare-covid.gov.ro, iar – începând cu 1 aprilie – cetățenii care se vor programa vor beneficia de actualizări. Toți oamenii vor putea vedea vaccinul utilizat de fiecare centru și vor putea alege cu ce se vor vaccine.
„ Fiecare persoană are libertatea să aleagă în ce centru își va face programarea. Însă, fiecare centru de vaccinare, sigur, va avea un timp de așteptare diferit. Cred că mesajul pe care trebuie să-l înțeleagă fiecare om este că toate cele 3 vaccinuri disponibile la momentul actual, în România, aduc beneficii maximale, în ceea ce privește protecția față de boala asimptomatică, față de forme severe, față de complicații și față de decese”.