LG Electronics s-a confruntat îm ultimii ani cu pierderi foarte mari, iar astăzi a anunțat retragerea de pe piață după ce compania nu a găsit un cumpărător pentru divizia de telefonie mobilă, relatează Reuters.
În ultimii 6 ani compania care a avut pierderi de 4,5 miliarde dolari, a fost la un moment dat locul trei pe piața smartphone-urilor, dar a ajuns acum să aibă doar 2% din piața mondială, de zece ori mai mic comparativ cu gigantul Samsung.
„Decizia de a ieși de pe piața extrem de competitivă a telefoniei mobile va permite companiei să se concentreze pe alte domenii, precum componentele de mașini electrice, robotică, inteligență artificială, dispozitive conectate și dispozitive de tip smart home”, condorm unui comunicat LG.
Ieșirea de pe piață este programată la 31 iulie și, interesant este că LG are 10% din piața SUA unde companii puternice precum Xiaomi, Oppo sau Vivo au cote mult mai mici, potrivit HotNews.
„În Statele Unite, LG a vizat modele la prețuri medii – dacă nu chiar foarte mici – și asta înseamnă că Samsung, care are mai multe linii de produse la prețuri medii decât Apple, va putea atrage mai bine utilizatorii LG”, a spus Ko Eui, analist la Hi Investment & Securities.
Deși acum 8-19 ani a creat printre cele mai bune display-uri și camera, compania a creat modelele sale foarte multe neplăceri de software, cât și de hardware, care au fost combinate cu actualizări mai lente ale software-ului și au făcut ca marca să se afle într-o cădere continuă. Expeerții au criticat, de asemenea, metodele LG în cee ace privește lipsa de expertiză în marketing în comparație cu rivalii chinezi.
Compania, cunoscută mai mult pentru performanțele sale din trecut, se va axa de acum pe alte domenii ale ramurii de tehnologie, cum ar fi dispozitive smart home și robotică.