O analiză Nestlé arată că 80% dintre români se simt împliniți în calitate de parinti

29
Index de Parenting

Conform unei alanlize inițiate în premieră de către Nestlé care cuprinde opiniile a 8.000 de mame și tați din 16 țări și are ca scop înțelegerea universului complex al părinților, 80% dintre părinții români se simt complet împliniți în calitate de părinți, arată noul Index de Parenting realizat la inițiativa Nestlé (The Parenting Index).

În urma cercetării derulate, reiese faptul că presiunea resimțită de părinți, generată atât de factori interni, cât și de factori externi, este cea mai mare provocare cu care se confruntă în prezent părinții din întreaga lume.

Potrivit analizei, în contextul pandemiei de COVID-19, părinții au arătat un sprijin reciproc mai mare, comportament ce a generat echilibrarea balanței în raport cu presiunea generală resimțită în societate.

Primul studiu care analizează experiențele părinților din întreaga lume în procesul de creștere a copiilor, a fost lansat astăzi, sub forma unei analize complexe, intitulată Indexul de Parenting (The Parenting Index), realizat de către Kantar, cea mai mare companie de consultanță și analiză de date recunoscută la nivel global, la inițiativa companiei Nestlé. Studiul indică pentru România un scor de 49 în cadrul Indexului de Parenting, rezultat care arată un raport echilibrat optimism – pesimism în rândul părinților din țara noastră și scoruri medii pentru majoritatea factorilor analizați în studiu. În ceea ce privește încrederea părinților în capacitatea lor de creștere a copilului, România se află pe primul loc în rândul tuturor țărilor analizate.

Indexul de Parenting (The Parenting Index) realizat la inițiativa Nestlé, este un instrument unic, care măsoară gradul de dificultate al experiențelor parentale din întreaga lume. Studiul are la bază înțelegerea faptului că experiența de a fi părinte este în mod egal una frumoasă și deloc ușoară, ce schimbă perspectiva asupra vieții.

Studiul cumulează opiniile a peste 8.000 de mame și tați din 16 țări, patru continente, și are la bază experiențele lor parentale. Indexul de Parenting a fost creat cu obiectivul de a oferi o înțelegere completă asupra universului părinților, de a aborda punctele sensibile pentru aceștia în prezent, pentru a le oferi sprijin în creșterea copiilor, într-un mediu sănătos și fericit. Rezultatele cercetării au la bază un eșantion reprezentativ la nivel național de familii de dimensiuni diferite și din medii culturale și socio-economice diferite, cu cel puțin un copil în vârstă de 0-12 luni.

Părinții români sunt preponderent mulțumiți de echilibrul dintre viața profesională și cea personală, precum și de concediul de maternitate/paternitate

Pe baza rezultatelor Indexului de Parenting, Sprijinirea vieții profesionale este cel mai important dintre toți factorii pentru părinții români (12,4) – părinții români considerând durata concediului de creștere a copilului ca fiind adecvată, având la dispoziție soluții de îngrijire a copiilor accesibile și indicând un sentiment de satisfacție ridicat față de capacitatea lor de a echilibra viața profesională cu cea personală. Părinții din România au dreptul la până la doi ani de concediu pentru creșterea copilului – în cea mai mare parte fiind luat de mame – plus un nivel minim de sprijin financiar oferit de autorități pe durata concediului de creștere a copilului.

Părinții români susțin că își hrănesc cu ușurință bebelușii, dar somnul și sănătatea bebelușilor lor sunt zone care pot fi îmbunătățite

Al doilea cel mai ridicat scor înregistrat în România se referă la factorul Ușurința de a fi părinte. Părinții din România au un scor mai mare decât media în ceea ce privește ușurința cu care își pot hrăni copiii (84% spun că este ușor) și sunt în concordanță cu rezultatele globale, 74% declară că bebelușul lor doarme bine și 79% raportează o stare bună de sănătate a copilului.

România înregistrează un scor bun privind alăptarea exclusivă la sân, însă mamele care nu alăptează / nu au alăptat se simt judecate

Analiza factorului Absența presiunii (al treilea cel mai important factor în clasamentul pentru România – 6,5) din cadrul Indexului de Parenting relevă scoruri care plasează România în mijlocul clasamentului țărilor din zonă. Cu toate acestea, un factor extern de presiune care indică loc de îmbunătățire este legat de modul în care părinții români se raportează unii la ceilalți. Studiul arată că mamele simt multă presiune și se simt judecate dacă nu alăptează / nu au alăptat (scor de 32%). Totuși, 53% dintre mamele din România au spus că au alăptat conform planului (mai mult decât la nivel global) și 20% mai mult decât era planificat. În același timp, România înregistrează un scor peste medie în ceea ce privește alăptarea exclusivă la sân până la vârsta de 6 luni (74% din mamele din România alăptează până la 6 luni) și s-a clasat pe locul 4 în cercetarea globală.

Nivelul de încredere al părinților în forțele proprii plasează România pe primul loc în clasament

Chiar dacă are o contribuție mai mică la scorul Indexului de Parenting, Încrederea părinților în forțele proprii este un factor important al analizei și este determinat de accesul la informații, educație, soluții de îngrijire a copiilor, precum și de deschiderea societății față de noi metode de parenting. De asemenea, scăderea numărului de copii per familie și îmbunătățirea generală a calității vieții (stabilitatea financiară, disponibilitatea produselor și serviciilor, accesul la informații) sunt, de asemenea, aspecte importante legate de creșterea nivelului de încredere a părinților români.

Implicarea în mod egal a părinților (co-parenting) în creșterea copiilor devine tot mai importantă pentru părinții români, fiind un capitol deficitar semnalat de aceștia

Respondenții români nu văd o îmbunătățire față de generațiile anterioare în ceea ce privește implicarea în mod egal a ambilor părinți în creșterea copiilor. 1 din 2 respondenți consideră că partenerul lor este mai puțin implicat în responsabilitățile de creștere a copiilor și de îngrijire a gospodăriei.

În calitate de lider în nutriția sugarilor, cu o experiență de peste 150 de ani, compania Nestlé, prin expertiza și pasiunea dobândite, își propune să genereze impact pozitiv în rândul familiilor din întreaga lume, ce depășește sfera soluțiilor nutriționale și sfaturilor de hrănire. Ascultând și înțelegând experiențele părinților, Nestlé își propune să le dea o voce acestora și să îi sprijine în reducerea dificultăților cu care se confruntă în fiecare zi, deoarece toate mamele și tații ar trebui să se simtă informați corect, respectați și susținuți pentru alegerile pe care le fac atât pentru ei, cât și pentru copiii lor. Pentru a genera o schimbare reală pentru părinți este nevoie de un efort de colaborare. Nestlé îi invită pe toți cei care împărtășesc aceleași convingeri să se alăture demersului ce își propune să dea naștere unui cadru optim de dialog, pentru a oferi părinților acele informații verificate și utile, care să îi ajute pe aceștia să treacă mai ușor peste provocările din prezent întâmpinate în procesul de creștere a copiilor.

Mai multe detalii despre rezultatele obținute de România în Indexul de Parenting AICI.

Facebook Comments