Aplicația WhatsApp a primit astăzi, a doua scrisoare de la începutul anului din partea Comisiei Europene și Rețelei de cooperare în materie de protecție a consumatorilor (CPC) cu privire la informarea într-un mod mai clar a consumatorilor.
Ce trebuie îmbunătățit este politica de confidențialitate, condițiile de furnizare a serviciilor și informarea legată de modul lor de afaceri. Totodată, societatea trebuie să concretizeze dacă obține venituri din politicile comerciale referitoare la datele utilizatorilor.
Comisarul pentru justiție, Didier Reynders a declarat:„WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt utilizate în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aștept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii și drepturile lor fundamentale.”
În altă ordine de idei, WhatsApp trebuie să demonstreze autorităților că practicile sale nu sunt insuficiente sau derutante pentru utilizatori și că respectă legislația UE în ceea ce privește protecția consumatorilor. Rețeaua CPC a declarat că își va concentra activitățile asupra societății în cauză, în următorii 2 ani.