Criza sanitară i-a determinat pe mulți români să-și facă vacanțele în țară, în această vară, țărmul Mării Negre fiind, de departe, destinația favorită, arată bilanțul realizat la finalul sezonului estival de către Litoralulromanesc.ro.

Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro, spune că anul turistic 2021 a fost mai bun, decât 2019.

“Privit în ansamblu, 2021 a fost un sezon bun, mai ales dacă ținem cont de contextul pandemic în care ne aflăm, factor care a influențat planurile de vacanță ale românilor. De altfel, putem spune că, într-o oarecare măsură, restricțiile de călătorie în destinații externe populare i-au determinat pe mulți români să meargă în concediu în țară. Noi, ca agenție, am reușit să depășim cifrele din 2019, considerat cel mai bun an din istoria turismului autohton și, implicit, din istoria noastră de 16 ani. În call center, am avut în permanență 50-60 de apeluri în așteptare, în condițiile în care toți agenții preluau cereri. Ne-am gândit chiar să introducem program de noapte, pentru a face față solicitărilor. Soluția a fost să investim și mai mult în tehnologie și să automatizăm procesul de rezervare pe site”.

Un alt trend care a început în 2020, odată cu declanșarea pandemiei și s-a accentuat anul acesta este preocuparea mai mare pe care o manifestă românii, față de condițiile de cazare, în special, față de curățenia din hoteluri, în raport cu prețul plătit pe sejur, mulți turiști fiind dispuși să achite un tarif mai mare, dar să opteze pentru un pachet mai complex, cu mai multe facilități incluse și cu garanția unor standarde de calitate înalte.

Tocmai de aceea, primele locuri care s-au epuizat în acest sezon au fost cele în hotelurile all-inclusive, categorie unde cererea a depășit oferta existentă în acest moment.

Potrivit celor peste 10.000 de turiști care au oferit feedback, după sejururile petrecute pe litoral, gradul de satisfacție în ceea ce privește curățenia din hotelurile în care s-au cazat este de 8,38 din 10, în vreme ce – la capitolul “Servicii” – nivelul de satisfacție este de 8,19.

Ionuț Nedea mai spune că mulți turiști au făcut, deja, rezervări pentru vara viitoare.

“În unele cazuri, turiștii au fost atât de mulțumiți de hotelul ales, încât ne-au sunat în call center pentru a-și rezerva sejurul pentru vara 2022, chiar în momentul în care erau la recepție și făceau check-out-ul”.

Cele mai căutate stațiuni, vara aceasta, au fost Mamaia și Eforie Nord, care au cumulat aproximativ 35% din totalul rezervărilor făcute la mare, prin Litoralulromanesc.ro, cele două destinații având și cea mai mare capacitate de cazare, precum și unități hoteliere din toate categoriile, atât în ceea ce privește clasificarea, cât și tarifele.

Pe locul trei, în topul stațiunilor populare, în 2021, se află Neptun-Olimp, apoi Jupiter și Saturn – aproape la egalitate în preferințele turiștilor, care au ajuns la mare în această vară, fiind urmate de Venus, Costinești, Eforie Sud și Mangalia.

Durata medie a sejurului, în acest an, a fost de 5,4 zile, similară cu cea din ultimii doi ani, iar valoarea medie a pachetului turistic a fost de 470 euro, la același nivel ca în ultimii doi ani.

Ionuț Nedea precizează că turiștii au evitat deplasările în week-end.

“O tendință nouă față de anii trecuți: turiștii au evitat să aibă datele de check-in și check-out în zilele de weekend, pentru a evita aglomerația de pe autostradă și, în general, de pe șosele din țară. Așa încât mulți au ales să se cazeze la hotel în timpul săptămânii, dar să prindă totuși weekend-ul la mare”.

Cei mai mulți turiști care și-au făcut vacanțele în stațiunile autohtone de la Marea Neagră au venit din București (34,26%), podiumul fiind completat de județele Timiș (7,13) și Cluj (5,75%).

În top 10 mai intră județele Iași (5,60%), Brașov (4,89%), Prahova (4,13%), Argeș (3,09%), Dâmbovița (2,11%), Bacău (2,06%), Bihor (1,97%).

Turoperatorul a mai anunțat că va lansa, la finalul lunii septembrie, programul “Înscrieri Timpurii”, pentru sezonul estival 2022, prin care turiștii pot rezerva din timp sejururi pe litoral, cu tarife reduse cu până la 50%.

În contextul pandemiei, aceștia pot include în pachet și asigurarea storno, cu acoperire Covid-19, prin care pot primi înapoi banii achitați, în cazul în care se infectează cu acest virus și nu mai pot pleca în vacanță.

- Advertisement -online media solutions creare site de prezentare creare magazin online