Piața de transport și logistică, în ușoară creștere

134
transport

Piața locală de transport și logistică va raporta, în acest an, un avans ușor comparativ cu 2020, potrivit Gebrüder Weiss România, unul dintre principalii jucători ai acestui segment pe plan autohton.

Specialiștii companiei susțin că o evoluție pozitivă va putea fi posibilă în contextul în care proiectele guvernamentale anunțate pentru sprijinul mediului de afaceri pentru a combate efectele pandemiei cu noul coronavirus se vor concretiza într-o mai mare măsură.

„În 2020, piața transporturilor a fost printre primele impactate de criza generată de izbucnirea pandemiei de Covid-19. Acest lucru a fost determinat în special de faptul că prima țară afectată, China, este principalul partener importator în relația cu UE și a doua piață de export, iar întârzierile în livrarea de mărfuri, în special în transport aerian și terestru, au adus cu sine efecte în cascadă și pierderi economice majore”, explică Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss România. El apreciază că pandemia a afectat parteneri comerciali principali ai României, precum Italia, ceea ce reprezintă “o provocare pentru mediul de business local”.

WhatsApp Image 2021 05 11 at 19.21.27 1

Viorel Leca a mai subliniat că anul trecut a fost marcat și de o accentuare a digitalizării companiilor din domeniul de transport și logistică, acest lucru fiind determinat de orientarea tot mai mare a clienților către comerțul online.

În ceea ce privește evoluția segmentului de transporturi, datele INSSE raportate la anul 2020 arată că transportul rutier de mărfuri a înregistrat o creştere cu circa 4% pentru volumul mărfurilor transportate, comparativ cu 2019.

În cazul transportului feroviar, volumul mărfurilor indică o scădere cu 15,5% faṭă de anul precedent, în timp ce în transportul maritim a avut o scădere cu 11,1%.

Totodată, transportul aerian, unul dintre cele mai afectate de criza pandemică, a înregistrat o diminuare cu 14,6% comparativ cu anul anterior în ceea ce privește volumul mărfurilor transportate.

Datele INSSE mai arată că, în transportul rutier internaţional de mărfuri, 92,9% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din State Membre ale Uniunii Europene ṣi 91,8% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinație State Membre ale Uniunii Europene.

Astfel, cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania (21,8%), Ungaria (15,7%) şi Italia (10,2%), iar în ceea ce priveṣte încărcările, 20,1% din volumul mărfurilor au avut ca destinaţie Germania, 14,8% Italia şi 11,9% Ungaria.

„Raportat la piața locală de transport și logistică în 2021, suntem rezervați și estimăm doar un avans ușor, sau chiar o stagnare. Chiar dacă guvernul a propus proiecte menite să susțină mediul de business, nu există, la acest moment, un grad suficient de mare de transparență al acestora pentru a putea ști în ce măsură va influența segmentul transporturilor”, a mai spus Viorel Leca.

Potrivit declarațiilor sale, principalele probleme cu care se confruntă industria de profil sunt infrastructura deficitară, impredictibilitatea mediului economic și politic local, dar și flexibilitatea costurilor cu personalul în contextul volatilității pieței muncii.

Viorel Leca este de părere că, și în acest an, digitalizarea este principalul trend ce va impune schimbări în piața de profil. “Pe termen scurt și mediu, segmentul va fi marcat de automatizări, accesarea de soluții de inteligență artificială, real-time visibility și integrarea tehnologiilor”, se arată într-un comunicat de presă al companiei Gebrüder Weiss.

Facebook Comments