Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, s-a întâlnit, astăzi – ca în fiecare zi de marți, din a doua săptămână a oricărei luni – cu reprezentanții din turism, în vederea identificării provocărilor și soluțiilor pentru dezvoltarea acestui domeniu strategic pentru România.

În cadrul discuției, s-au dezbătut teme precum atragerea turiștilor străini, dezvoltarea pe piața internațională și stimularea agenților economici, prin noi reglementări privind clasificarea unităților gestionate de persoane fizice, soluții ale problemelor cu care se confruntă și promovarea brandului „Explorați Grădina Carpaților”.

Constantin-Daniel Cadariu spune că, încă de la începutul acestui an, s-au implementat proiecte, acte normative și noi măsuri menite să aducă vizibilitate României pe plan internațional, în domeniul turismului.

„Avem un plan de acțiuni stabilit din luna ianuarie pe care îl monitorizăm atent, pentru a putea soluționa atât problema resurselor umane din acest domeniu, cât și provocările financiar-fiscale. Prin dialog cu toate ministerele de resort, am reușit să găsim soluții la o parte dintre probleme, cum ar fi impozitul specific sau plata integrală a Măsurii 2, dar conlucrăm inclusiv pentru lansarea a 3 scheme de ajutor de stat, pentru garantarea creditelor aferente investițiilor pe care cei din turism să le poată accesa. Trebuie să ne unim forțele, însă, ca imaginea României să fie mai vizibilă pe plan internațional și aici vorbim atât despre schema de ajutor de stat pentru atragerea turiștilor străini, cât și despre o  promovarea mai bună și permanentă a brandului turistic național. În acest sens, mă bucură interesul manifestat de partenerii de dialog de a mobiliza toți operatorii economici pentru a utiliza logo-ul și a dezvolta brandul, ca urmare a solicitării pe care am realizat-o. I-am asigurat că inclusiv M.A.T. și instituțiile partenere vor face pașii necesari, inclusiv prin mici demersuri, cum va fi utilizarea logo-ului pe toate documentele instituționale.”

Ministrul Turismului a subliniat, de asemenea, ideea de a conlucra cu operatorii din turism, pentru consolidarea brandului turistic.